My Blogger Tricks

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

Δώδεκα Στρατηγικές Μνήμης, Μέρος Α’



thinking girl
Παρακάτω παρατίθενται στρατηγικές, που ενισχύουν τη μνήμη (κυρίως τη μνήμη εργασίας). Παρόλο που οι παρακάτω στρατηγικές απευθύνονται σε μαθητές, είναι εξίσου βοηθητικές και για ενήλικες. Όλοι, εξάλλου, μπορεί κάποια στιγμή να δυσκολευτούμε στην άμεση ανάκληση πληροφοριών και να χρειαστούμε βοήθεια.
Έχετε παρατηρήσει ποτέ, ότι η ανάκληση κάποιων πληροφοριών είναι πιο εύκολη συγκριτικά με την ανάκληση κάποιων άλλων; Για παράδειγμα, ενώ είναι εύκολο να θυμόμαστε πώς ανάβουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου, δεν μπορούμε να θυμηθούμε εύκολα τα λόγια ενός θεατρικού έργου στο σχολείο. Το γεγονός αυτό δεν πρέπει απαραίτητα να μας ανησυχήσει και μπορεί να συμβεί στον καθένα. Οι παρακάτω στρατηγικές μπορούν να μας βοηθήσουν να απομνημονεύσουμε και να ανακαλέσουμε πληροφορίες που είναι απαραίτητες.

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

21 Μαρτιου Παγκοσμια Ημερα Συνδρομου DOWN







Η Όγδοοη Μέρα (1996):   Μια συγκινητική ταινία που αναφέρεται στη σχέση ενός άνδρα με έναν άλλον άνδρα που πάσχει από Σύνδρομο Ντάουν σε σκηνοθεσία Ζακό Βαν Ντορμέλ. Ο Χάρι είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Μοναχικός, πολυάσχολος, επαγγελματίας - που δίνει διαλέξεις σε νέους πωλητές ασπιρίνης, εγκαταλειμμένος από τη γυναίκα του, που πήρε και τα δύο παιδιά τους, κοντεύει να ξεχάσει ποιος πραγματικά είναι. Στο δρόμο συναντά τον Τζορτζ, που πάσχει από Σύνδρομο Ντάουν και το έχει σκάσει από το ίδρυμα στο οποίο ζει, γιατί όλοι οι άλλοι πήγαν στα σπίτια τους με τους γονείς τους εκτός από αυτόν, μια που η μητέρα του έχει πεθάνει. Δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι μεταξύ τους, που με τον καιρό θα γνωριστούν και μέσα από μια πορεία γεμάτη δυσκολίες και εκπλήξεις θα γίνουν αχώριστοι. Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Οτέιγ, Πασκάλ Ντικέν, Μίου-Μίου, Ενρί Γκαρσέν


The Memory Keeper's Daughter(2008):    Το 1964 ο γιατρός Ντέιβιντ Χένρι πήρε την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του. Χώρισε στη γέννα τα δίδυμα παιδιά που έφερνε στον κόσμο η γυναίκα του, για να της κρύψει πως το νεογέννητο κοριτσάκι τους έπασχε από σύνδρομο Ντάουν. Εμπιστεύτηκε το βρέφος σε μια ευσυνείδητη και πιστή νοσοκόμα, ενώ εκείνος εξαφανίστηκε από τη ζωή τους, μαζί με το νεογέννητο αδελφό της και τη γυναίκα του, η οποία δεν έμαθε ποτέ τίποτα. Τώρα πια, η κόρη του είναι μια όμορφη 25χρονη, ισορροπημένη κοπέλα, πλήρως εξοικειωμένη με τον εαυτό της, ενώ ο ίδιος βιώνει την κατάρρευση της οικογένειάς του. Το μυστικό που τόσα χρόνια κρατάει μέσα του τον στοιχειώνει και ο ίδιος γνωρίζει πως δε μπορεί ποτέ να αποκαλύψει την αλήθεια.




Εμείς οι Δύο (2009):    Ο Ντάνιελ, ένας 34χρονος απόφοιτος πανεπιστημίου με σύνδρομο Ντάουν, στην αρχή γίνεται φίλος, αλλά γρήγορα ερωτεύεται την όμορφη συνάδελφό του Λάουρα. Σκηνοθεσία Αντόνιο Ναχάρο, Άλβαρο Παστόρ, Με τους: Λόλα Δουένιας, Πάμπλο Πινέδα




 Αν Μ'αγαπάς  (2006):   Η Ειρήνη μένει έγκυος και το μωρό έχει σύνδρομο Down. Οι συγκρούσεις που αντιμετωπίζει είναι πολλές. Σκηνοθεσία: Κετικίδης Νίκος, Με τους: Μαρίνα Γκούμλα, Αστέρης Πελτέκης, Λάζος Τερζάς, Ελένη Μακίσογλου, Γιώργος Μπαγιώκης, Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη, Στέργιος Τζαφέρης, Στέλλα Σμουλιώτη, Μαρία Θεοδοσίου, Ιωάννα Κατσαρού, Μαριάννα Αβραμάκη, Γρηγορης Παπαδόπουλος

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Ή ΒΡΑΔΥΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ;





Η διαταραχή του βραδύ γνωστικού ρυθμού , γνωστή και ως SCT, είναι ένας σχετικά νέος όρος στην ψυχολογία και την ψυχιατρική. Είναι επίσης γνωστή  Διαταραχή Ελλειμματικής Συγκέντρωσης. Η διαταραχή βγήκε από την αρχική έρευνα του Δρ Russell Barkley, ο οποίος ειδικεύεται στην έρευνα της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής. Προς το παρόν, δεν είναι μια επίσημη διάγνωση, αλλά μάλλον ένα σύμπλεγμα συμπτωμάτων που πιστεύεται ότι είναι ελαφρώς διαφορετικό από εκείνα που χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση της ΔΕΠΥ.

Είναι Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή Βραδύς Γνωστικός Ρυθμός;

Τα συμπτώματα για αυτή την προτεινόμενη νέα  διαταραχή μπορεί να ακούγονται γνωστά : τα παιδιά με βραδύ γνωστικό ρυθμό είναι επιρρεπή σε αφηρημάδα, μπορεί να έχουν δυσκολία να διατηρήσουν το ενδιαφέρον τους ή να βαριούνται πολύ εύκολα,  φαίνεται να ονειροπολούν, και συχνά δεν επεξεργάζονται πληροφορίες τόσο γρήγορα ή με την ίδια ακρίβεια σε σχέση με τα άλλα παιδιά.
Μερικά από αυτά τα συμπτώματα είναι παρόμοια με εκείνα που παρατηρούνται κυρίως σε άτομα με το τύπο της  "Απροσεξίας" της ΔΕΠΥ, είναι τα ακόλουθα:

·         Δεν δίνουν προσοχή στις λεπτομέρειες.
·         Δυσκολία εστίασης  της προσοχής της και της  οργάνωσης των καθηκόντων.
·         Μοιάζει να μην ακούει, ακόμα και όταν του μιλήσουν απευθείας.
·         Δεν ακολουθεί μέχρι τέλους τις οδηγίες.
·         Αποφεύγει  καθήκοντα που απαιτούν παρατεταμένη διανοητική προσπάθεια.
·         Χάνει πράγματα απαραίτητα για τις απαιτούμενες εργασίες.
·         Γίνεται  εύκολα έξαλλος και ξεχασιάρης στις καθημερινές δραστηριότητες.


Μερικές από τις βασικές διαφορές που πιστεύεται ότι υπάρχουν μεταξύ του τύπου Απροσεξίας της ΔΕΠΥ και του βραδύ γνωστικού ρυθμού  είναι ότι ο βραδύς γνωστικός ρυθμός περιλαμβάνει επίσης έλλειψη κινήτρων,  χαμηλή αυτοεκτίμηση και  χαμηλά επίπεδα ενέργειας. Το θέμα γίνεται πιο συγκεχυμένο καθώς μόνο μερικά από τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι κάποιοι από αυτούς με βραδύ γνωστικό ρυθμό μπορεί επίσης να πληρούν τα κριτήρια για οποιονδήποτε από τους  τρεις τύποι της ΔΕΠΥ: Τύπος  Απροσεξίας, Τύπος Υπερκινητικότητας-παρορμητικότητας  ή συνδυασμένος τύπος ΔΕΠΥ.




Προς το παρόν, παραμένει αμφίβολο κατά πόσον ο βραδύς γνωστικός ρυθμός είναι μια πραγματική διάγνωση κι αποτελεί ξεχωριστό τύπο από τη ΔΕΠΥ. Γιατί είναι τόσο σημαντική η διάγνωση; Επειδή μια έγκυρη διάγνωση είναι απαραίτητη για έναν φορέα παροχής υγείας που πρέπει καλύψει τα έξοδα των θεραπειών. 

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Ταχύτητα Επεξεργασίας και Μαθησιακές Δυσκολίες

 Οι περισσότεροι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν δυσκολία στην ταχύτητα επεξεργασίας. Είναι σαν ο εγκέφαλος να τρέχει με 45 χιλιόμετρα την ώρα, όταν ο υπόλοιπος κόσμος (και όλες οι πληροφορίες του περιβάλλοντος) τρέχουν με 60 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτοί οι μαθητές υπερβαίνουν συνεχώς τον εαυτό τους χωρίς τελικά να  μπορούν να συμβαδίσουν. Έχουν δυσκολία στην αυτόματη και με ευχέρεια εκτέλεση απλών γνωστικών έργων ειδικά όταν απαιτείται νοητική απόδοση εστιασμένη στη συγκέντρωση.
Οι μαθητές που βιώνουν μια γενική δυσκολία στην ταχύτητα επεξεργασίας συχνά έχουν μαθησιακές δυσκολίες σε πολλούς από τους ακαδημαϊκούς τομείς, λόγω της αδυναμίας τους να επεξεργάζονται τα είδη των πληροφοριών γρήγορα και αυτόματα. Συγκεκριμένες δυσκολίες μπορεί να συναντούν:
Ταχύτητα Επεξεργασίας και Μαθησιακές Δυσκολίες
Η ταχύτητα επεξεργασίας επηρεάζει:
  • τη βραχυπρόθεσμη μνήμη (υπό την πίεση του χρόνου)
  • τη μακροπρόθεσμη ανάκτησης (υπό την πίεση του χρόνου)
  • την ταχύτητα ομιλίας, εύρεση/ανάκληση  λέξης
  • την ταχύτητα γραφής
  • την ταχύτητα ανάγνωσης
  • την προσοχή
  • τον συλλογισμό (υπό την πίεση του χρόνου)
  • τη γενική ταχύτητα απόκρισης

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

«Αόρατα παιδιά»: Ένα συγκλονιστικό βίντεο για τα παιδιά με αναπηρία στα ελληνικά σχολεία!


«Αόρατα παιδιά»: Ένα συγκλονιστικό βίντεο για τα παιδιά με αναπηρία στα ελληνικά σχολεία!


Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρία στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι μόνο το 15% πηγαίνει σχολείο.

Το υπόλοιπο 85%, δηλαδή περίπου 170.000 παιδιά, παραμένουν «αόρατα» από τις εκπαιδευτικές κοινότητες, περιορίζοντας τις πιθανότητες τους να γίνουν ορατοί πολίτες στο μέλλον.

Το μείζον αυτό θέμα παρουσιάζει η ActionAid με ένα βίντεο και μας καλεί να υπογράψουμε στο actionaid.gr/aoratapaidia προκείμενου τα παιδιά με αναπηρία να γίνουν ορατά σε όλα τα σχολεία…


Δείτε το βίντεο…

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ "Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία"


Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα Δράσης για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Παιδιά, νέοι και κατάθλιψη

lonley-girl-spread_opt
Παρόλο που η έλλειψη διάθεσης σχετίζεται με τους ενήλικες, συχνά επηρεάζει κάθε ηλικία. Παιδιά και έφηβοι ενδέχεται να βιώσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους κάποια ψυχική ασθένεια, όπως η κατάθλιψη. Παρόλα αυτά, από την πλευρά τους οι ενήλικες συχνά παραγνωρίζουν τα προβλήματα των παιδιών, αφού η αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών γίνεται συχνά μέσα από τη δική τους οπτική. Εντούτοις, η πίεση, η οποία ασκείται, καθώς μεγαλώνουν είναι μεγάλη και είναι σημαντικό να μας υπενθυμίζεται ότι τα προβλήματά τους δεν είναι ασήμαντα  και ότι χρειάζεται να ενσκήψουμε με πιο υπεύθυνο τρόπο στη νεανική κατάθλιψη.

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Ηχολαλία: Γιατί το Παιδί μου Επαναλαμβάνει Ό,τι Λέω;



Cute-Child-Girl-ThinkingΕπαναλαμβάνει το παιδί σας τις δικές σας λέξεις ή τις λέξεις των άλλων, αυτά που ακούει στην τηλεόραση ή τους ήχους που προέρχονται από το περιβάλλον; Τα παιδιά, τα οποία δεν εμφανίζουν καθυστέρηση στην ομιλία και ανήκουν στο φάσμα των αυτιστικών διαταραχών, τείνουν να επαναλαμβάνουν λέξεις και φράσεις, χωρίς να κατανοούν πλήρως τη σημασία τους, κάτι που συνιστά την ηχολαλία.

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Tips....

Υπάρχουν παιδιά που κουράζονται με το γράψιμο λόγω μη σωστής λαβής του μολυβιού τους. Ψάξαμε και βρήκαμε μικρά βοηθήματα/ μαξιλαράκια για να κάνουμε το γράψιμο παιχνίδι. 
Με τη σωστή τοποθέτηση των δακτύλων
• δεν υπάρχει πίεση στη βάση του χεριού και τον καρπό 
• δεν τραυματίζονται τα δάχτυλα
• υπάρχει πιο γρήγορος ρυθμός γραφής
• μειώνεται ο χρόνος και η διάρκεια γραφής των δραστηριοτήτων
(εικόνα 1: The Crossover grip from The Pencil, 



εικόνα 2-3: The Writing Claw)

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

«Ακαδημία των Ειδικών» , μια ταινία animation για τον αυτισμό !

  
Προκειτε για μια όμορφη και σύντομη ταινία για όλη την οικογένεια.
Το ίδρυμα Orange σε συνεργασία με τον Ισπανο καλλιτέχνη Miguel Gallardo παρουσιάζουν την Ακαδημία των Ειδικών, μια μικρού μήκους animation ταινία.
Η ταινία δείχνει με έναν απλό και ευχάριστο τρόπο τα ιδιαίτερα ταλέντα τα οποία πολλά παιδιά με αυτισμό έχουν και τα οποία δεν είναι πάντοτε κατανοητά σε όσους δεν τα γνωρίζουν.
Αυτή η ταινία επιχειρεί να δώσει στο ευρύ κοινό μια καλύτερη ενημέρωση για τον αυτισμό στην κοινωνία.

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Αυτισμός και ειδικά ενδιαφέροντα





142019458

Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτισμού το οποίο συναντάται συχνά στα άτομα που ανήκουν στις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος ή του συνδρόμου Άσπεργκερ, είναι η ενασχόληση με «ειδικά ενδιαφέροντα».
Η συχνότητά του μάλιστα είναι τέτοια που το καθιστά ένα από τα διαγνωστικά κριτήρια των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού. Σύμφωνα με το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο των Ψυχικών Διαταραχών DSM-IV, ένα από τα διαγνωστικά κριτήρια του συνδρόμου Άσπεργκερ είναι «οι επαναλαμβανόμενες και στερεοτυπικές συμπεριφορές που είναι μη φυσιολογικές, είτε σε επίπεδο έντασης ή συγκέντρωσης». Στην τελευταία έκδοση του DSM, το DSM-V, τα διαγνωστικά κριτήρια των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος περιλαμβάνουν«αρκετά περιορισμένα ενδιαφέροντα που είναι μη φυσιολογικά είτε στην ένταση είτε στη συγκέντρωση (π.χ. προσκόλληση ή ενασχόληση με ασυνήθιστα αντικείμενα ή ενδιαφέροντα).

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Αντίληψη Χωρικών Σχέσεων



KT0008-27
ΗΑντίληψη Χωρικών Σχέσεων είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες οπτικής αντίληψης, καθώς επηρεάζει τη συμμετοχή και την επίδοση ενός παιδιού σε καθημερινές ακαδημαϊκές, και όχι μόνο, δραστηριότητες. Μας βοηθά να κατανοήσουμε το περιβάλλον μας και πώς αυτό οργανώνεται γύρω μας. Πρόκειται για την αντίληψη της σχέσης στον χώρο:
Α) Μεταξύ του παρατηρητή και άλλων ανθρώπων ή αντικειμένων (πχ η πόρτα βρίσκεται δεξιά μου, ο μπαμπάς βρίσκεται μπροστά μου). Σε αυτήν την περίπτωση το σημείο αναφοράς είναι το σώμα του παρατηρητή και η θέση των υπολοίπων καθορίζεται σε σχέση με αυτό.
Β) Μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων ή αντικειμένων (πχ το παιχνίδι βρίσκεται πάνω από το κουτί, η αδερφή μου κάθεται δίπλα στη μαμά μου). Σε αυτήν την περίπτωση το σημείο αναφοράς βρίσκεται έξω από το σώμα του παρατηρητή και η θέση των υπολοίπων καθορίζεται σε σχέση με κάποιο άλλο σταθερό σημείο.

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Καθρεπτική ή Κατοπτρική Δυσλεξία



yTkKA8dgc
Καθρεπτική ή Κατοπτρική Δυσλεξία
Ο όρος καθρεπτική ή κατοπτρική δυσλεξία αναφέρεται στην ικανότητα ενός παιδιού να διαβάζει ή να γράφει από τα δεξιά προς τα αριστερά (σαν να διαβάζει ή να γράφει τα γράμματα και τους αριθμούς από έναν καθρέφτη). Δηλαδή, η ανάγνωση και η γραφή του γίνονται σε αντίθετη κατεύθυνση από την κανονική. Μπορεί να σχηματίζει σωστά τα γράμματα μέσα στις λέξεις και τους αριθμούς, αλλά να τα εκτελεί προς λανθασμένη κατεύθυνση (Μήτσιου, 2008, Σπινάρη, 2014 και Serani, 2012).

Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

Διαταραχή της Αισθητηριακής Επεξεργασίας: Πρωτοπόρα έρευνα ανακαλύπτει τα βιολογικά αίτια στα παιδιά.


Girl Looking Through Magnifying Glass With Magnified Eye




Παρόλο που η Διαταραχή της Αισθητηριακής Επεξεργασίας (ΔΑΕ) στα παιδιά είναι πιο συνηθισμένη από τον αυτισμό και το ίδιο συνήθης με τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), δε συγκεντρώνει την υφιστάμενη προσοχή από τους ειδικούς, αφού δεν έχει αναγνωριστεί ως ξεχωριστή διαταραχή. Σε μία πολύ σημαντική μελέτη του Πανεπιστημίου του SanFransisco, ανακαλύφθηκε ότι παιδιά με ΔΑΕ έχουν υπολογίσιμες διαφορές στη δομή του εγκεφάλου, αποδεικνύοντας για πρώτη φορά τα βιολογικά αίτια της διαταραχής αυτής και διαχωρίζοντάς την από τις νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Ένας από τους λόγους που οι ειδικοί είχαν παραβλέψει τη διαταραχή αυτή είναι ότι συχνά εκδηλώνει συννοσηρότητα με τον αυτισμό ή ΔΕΠΥ και δεν έχει καταγραφεί στα ψυχοδιαγνωστικά εγχειρίδια που χρησιμοποιούν οι ψυχίατροι και ψυχολόγοι.

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Η ζωή στο φάσμα του αυτισμού: Εφηβεία!!!

maxresdefault



   Ο ρόλος των εργοθεραπευτών έγκειται στο να βοηθούν τα άτομα στις καθημερινές τους δραστηριότητες, στο σχολείο, στο σπίτι, στην κοινότητα. Οι έφηβοι που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού αντιμετωπίζουν καθημερινά δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση και την αισθητηριακή επεξεργασία. Οι ακόλουθες προτάσεις προέρχονται από εργοθεραπευτές που εργάζονται με εφήβους που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα.

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Τυπική ανάπτυξη λόγου και ομιλίας (Β’ Μέρος)



smalltalk7
Τυπική ανάπτυξη λόγου και ομιλίας παιδιών μετά την ηλικία των 3 ετών.
Η ανάπτυξη της γλώσσας είναι μια διαδικασία που ξεκινάει από νωρίς στη ζωή του ανθρώπου, με τη μίμηση και την επανάληψη ήχων που παράγουν οι άλλοι άνθρωποι. Τα στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης εξελίσσονται από το πιο απλό στο πιο σύνθετο. Τα βρέφη ξεκινούν χωρίς καμία επίσημη γλώσσα. Επικοινωνούν μέσω των κραυγών και των κινήσεων του σώματος.
Ενώ τα βρέφη χρησιμοποιούν το σώμα τους, τις κραυγές και άλλα προ-λεκτικά φωνήματα, ώστε να επικοινωνούν, η γλώσσα γίνεται πιο περίπλοκη και διαρθρωμένη καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και αναπτύσσονται. Αρχίζουν να εκφράζονται προφορικά σε διάφορες ηλικίες και το καθένα αναπτύσσει το δικό του ρυθμό. Τα περισσότερα παιδιά, όμως, μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα, χωρίς ειδική συνειδητή εντολή από τους γονείς τους.
Το άρθρο αυτό παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη της γλώσσας στα παιδιά. Παρουσιάζει την τυπική ανάπτυξη της γλώσσας στην ηλικία των 3, 4 και 5 ετών. Οι γονείς θα πρέπει να παρακολουθούν την ανάπτυξη της γλώσσας του παιδιού τους και να συζητούν τις ανησυχίες τους με Ειδικούς (Αναπτυξιολόγους, Παιδοψυχίατρους, Λογοθεραπευτές). Εάν νομίζετε ότι το παιδί παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου, η έγκαιρη διάγνωση θα βοηθήσει σημαντικά στην αποκατάσταση των δυσκολιών.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Τυπική ανάπτυξη λόγου και ομιλίας (Α’ Μέρος)



?????????
Τυπική ανάπτυξη λόγου και ομιλίας παιδιών πριν την ηλικία των 3 ετών.
Τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν πολύ πριν αναπτύξουν τη μορφή και το περιεχόμενο της γλώσσας. Τα βρέφη γεννιούνται με ένα ρεπερτόριο συναισθηματικών συμπεριφορών που επιτρέπουν την επικοινωνία των βασικών αναγκών και ήδη από το πρώτο έτος της ζωής τους είναι σε θέση να επικοινωνούν περαιτέρω την πρόθεσή τους για τους άλλους μέσω ενός συνδυασμού βλεμματικής επαφήςφώνησης και χειρονομίας.
 Αν και αρχικά τα βρέφη δεν έχουν επίγνωση των προγλωσσικών συμπεριφορών, οι συνεπείς και ενδεχόμενες απαντήσεις των φροντιστών τονίζουν και διδάσκουν την επικοινωνιακή φύση της γλώσσας.

Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Cluttering– Μία διαταραχή ρυθμού της ομιλίας



djeca
Χαρακτηριστικά cluttering
Όπως και ο τραυλισμός, έτσι και το cluttering είναι μια διαταραχή του ρυθμού της ομιλίας. Ωστόσο, οι δύο αυτές διαταραχές διαφέρουν μεταξύ τους. Το cluttering περιλαμβάνει εκτεταμένες διακοπές στη φυσιολογική ροή της ομιλίας, οι οποίες προέρχονται από την ανοργάνωτη, γρήγορη ομιλία. Σε αντίθεση με τον τραυλισμό, στο cluttering το άτομο γνωρίζει ακριβώς τι θέλει να πει, αλλά δεν μπορεί να το εκφράσει. Συχνά, το cluttering συγχέεται με τον τραυλισμό, αφού η εμφάνισή του γίνεται σχεδόν παράλληλα με αυτόν.

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Σύνδρομο Asperger και Bullying-Τεχνικές Διαχείρισης

Δυστυχώς για τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού ο σχολικός εκφοβισμός είναι συχνό φαινόμενο. Πιο συχνά θύματα του εκφοβισμού είναι τα παιδιά με σύνδρομο Asperger. Τελευταίες έρευνες δείχνουν πως τα παιδιά που φέρονται ως θύτες επιλέγουν ως θύματα παιδιά συναισθηματικά ευάλωτα.

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Σχολικός εκφοβισμός: 5 τρόποι να μην πέσει το παιδί θύμα bullying!!!

Παλιά ο σχολικός εκφοβισμός ήταν κάτι ακραίο, σπάνιο, που βλέπαμε σε αμερικάνικες ταινίες ή ακούγαμε σποραδικά στις ειδήσεις. Πλέον, όμως, το φαινόμενο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στα ελληνικά σχολεία, και μάλιστα αφορά όλο και μικρότερες ηλικίες, με περιστατικά που πραγματοποιούνται ακόμα και στις αυλές των παιδικών σταθμών. Μερικά αποτελεσματικά βήματα για να προλάβετε τη «θυματοποίηση» του δικού σας παιδιού είναι τα εξής: